Корисні поради

Корисні поради

Як спілкуватися з викладачем.

Крім елементарних правил (охайний вигляд, спокійні кольори в одязі, легкий макіяж тощо) при спілкуванні з викладачем зверніть увагу на свій голос. Як відомо, інколи значно важливіше не те, що людина говорить, а як говорить.

Психологи виявили основні емоційні ре­акції людини на різні варіанти висоти та тембру голосу співрозмовника.

Високий та дзвінкий голос асоціюється не тільки з юністю, енергійністю, але й незрі­лістю та відсутністю досвіду. Крім того, про­низливий високий звук на рівні підсвідомості сприймається як сигнал тривоги. А тому мо­же викликати у слухача почуття дискомфор­ту, нервовість, навіть роздратування.

Низький голос, навпаки, асоціюється з самодостатністю, впевненістю, інтелектом. У поєднанні з правильно підібраними тем­пом та інтонацією такий голос стане своєрідною запорукою успішної відповіді.

Важливим є темп розповіді. Розмовляю­чи надто швидко, ми не даємо слухачу можливості до кінця сприйняти фразу, і він виму­шений постійно "наздоганяти" наступну. Так дійсно можна наговорити абичого і за­плутати, але, частіше за все, така відповідь відразу наводить на думку, що студент недостатньо підготовлений. Вас все-одно зу­пинять і почнуть задавати конкретніші пи­тання, а відтак можуть зачепити небажані Вам моменти, які при самостійній роз­повіді можна було б обійти.

Повільна мова також дратує: все і так уже зрозуміло, а Ви тільки збираєтесь закінчува­ти фразу.

Важливо вміти чітко формулювати думку, яку Ви хочете донести до слухача. Це позба­вить від "мичання" в паузах між смислови­ми відрізками розповіді та зменшить ризик застрягти на півслові.

Для того, щоб привернути увагу слухача до себе, спробуйте дещо понизити голос, зробити його грудним та приємним. Не слід говоритись занадто тихо – невже Ви настільки боїтеся співрозмовника? Але й кричати не варто. А головне: говоріть не так, як Вам зручно, а так, щоб слухачеві було легко сприймати.

Бережіть очі!

Очі людини, що тривалий час працює за комп'ютером (наприклад, під час навчальних занять), піддаються чималому навантаженню, що може викликати погіршення зору. Наступні прості вправи допоможуть зняти напругу з очей під час роботи за комп'ютером і зберегти зір:

1. На рахунок 1-4 заплющте очі, не напружуючи очні м'язи, на рахунок 1-6 широко їх розплющте і подивіться вдалину. Повторіть 4-5 разів.

2. Подивіться на кінчик носа на рахунок 1-4, а потім переведіть погляд вдалину на рахунок 1-6. Повторіть 4-5 разів.

3. Не повертаючи голови, поволі зробіть кругові рухи очима вгору-вправо-вниз-вліво і у зворотний бік: вгору-вліво-вниз-вправо. Потім подивіться вдалину на рахунок 1-6. Повторіть 4-5 разів.

4. Тримаючи голову нерухомо, переведіть погляд, зафіксувавши його, вгору на рахунок 1-4 і прямо – на рахунок 1-6; потім аналогічно вниз-прямо, вправо-прямо, вліво-прямо. Виконайте рух по діагоналі в один та інший бік, переводячи очі прямо на рахунок 1-6. Повторіть 3-4 рази.

5. Не повертаючи голови, "подивіться" закритими очима вправо на рахунок 1-4 і прямо – на рахунок 1-6. Підніміть очі вгору на рахунок 1-4, опустіть вниз на рахунок 1-4 і переведіть погляд прямо на рахунок 1-6. Повторіть 4-5 разів.

6. Подивіться на вказівний палець, віддалений від очей на відстані 25-30 см, і, дивлячись на нього, наблизьте до кінчика носу на рахунок 1-4, потім переведіть погляд вдалину на рахунок 1-6. Повторіть 4-5 разів.

7. Швидко моргніть обома очима, після чого подивіться вдалину. Повторіть 4-5 разів.

Виконуйте ці вправи при перших ознаках стомлення очей або просто тоді, коли видасться вільна хвилинка, і Ваші очі за це подякують Вам.

Розкажіть про ці вправи Вашим колегам. Якщо вони багато спілкуються з комп'ютером, такі вправи будуть їм корисними.

Ще один момент. Коли Ви працюєте за комп'ютером, намагайтеся час від часу відривати погляд від монітора. І, у будь-якому випадку, через кожні 20 хвилин безперервної роботи робіть перерву на 5 хвилин.

Статтю взято з сайту nau.edu.ua